Zona cafetera

11 maart 2015 - Salento, Colombia

Hallo allemaal!

Daar is het dan, het moment waar iedereen op heeft gewacht. Mijn allereerste reisblog!!

Vrijdagochtend zijn papa en ik vanaf Schiphol vertrokken voor een reis van 18 uur naar Bogota. De reis zelf was best prettig,  alleen duurde de Amerikaanse douane in Detroit zo lang dat we bijna onze vlucht hadden gemist.

Eenmaal aangekomen in Bogota was het 11 uur en zijn we direct gaan slapen. De dagen erna zijn we een beetje door Bogota gaan lopen. Het was een leuke stad, heel erg levendig met veel straatverkopers. Mooi was het er niet de meeste gebouwen waren of een beetje vervallen of kale wolkenkrabbers.

Op dinsdag heb ik de bus naar salento genomen in de zona cafetera, de koffieregio. Ik heb ongeveer 9 uur in de bus gezeten maar dat was niet zo erg aangezien we daar de bergen reden.

Hier aangekomen bleek het een erg leuk hostel te zijn waar ik inzit, het ligt midden in de bergen. Het eerste gesprek dat ik hier had was met vier Belgen en twee Nederlanders. Was heel toevallig want ze vertelde mij dat je hier bijna nooit Nederlandstaligen tegenkomt. Die Nederlander was al vijf maanden in zuid Amerika en was er pas een keer eerder eentje tegengekomen.

Iedereen bedankt voor het lezen van dit verhaal, ik zal binnenkort nog wel een keer een verhaal plaatsen.

Groetjes Olaf

1. (Tante)Ans:
    12 maart 2015
    Een goed begin is ............
  2. Misook:
    Hey Olaf,
    Geweldig dat je een reisblog bijhoudt, kunnen wij ook meegenieten van je reis☺
    Heel veel plezier gewenst van ons allen!

Groetjes Misook
  3. Theo van Welie:
    Ha Olaf,
    Mooi, zo'n Reislogger-blog, komt me bekend voor...
    Volgens mij is je start prima geweest. Stuur je vader maar gauw weer de oceaan over en ga verder met je geweldige avontuur.
    Ik ga je volgen!
    Groet, Theo
  4. Els:
    Ha Olaf,
    Ik ben stikjaloers en hoop veel van je te horen om het zo een beetje mee te maken!
    Veel plezier!
    Groeten, Els
  5. Opa en oma:
    14 maart 2015
    Hallo Olaf,

Dit is misschien een herhaling van een eerdere reactie,
    maar ik wist niet zeker of die wel overgekomen was.

Bedankt voor je reisverslag en de foto's.
    We hopen meer van je te vernemen! Goeie reis
  6. Oma Klazien:
    15 maart 2015
    Lieve Olaf,

Wat ben ik blij te lezen dat je al contact hebt gehad met meerdere Nederlanders en een Belg, want daar moet je het toch van hebben, van goede contacten. Want die hebben reeds ervaren wat jij nog moet leren ervaren.
    Ik wens je nog een hele mooie reis en hoop van je te horen! Als niemand meegaat wil ik graag met je mee naar New York!

Liefs, Oma Klazien, die niets meemaakt!
  7. Oma Klazien:
    15 maart 2015
    Lieve Olaf,

Liefs, Oma Klazien, die niets meemaakt!
  8. Olaf tolk:
    30 maart 2015
    Bedankt voor de reacties allemaal!!